Beschrijving training

Bij het uitlokken van succeservaringen door DOC coaching leren docenten hoe ze leerlingen Doelgericht, Oplossingsgericht en Contactgericht kunnen coachen.

Docenten/mentoren worden getraind in de manier waarop ze het eigenaarschap van leerlingen kunnen vergroten. Leerlingen hun eigen (haalbare) doelen laten formuleren, hen leren omgaan met belemmeringen door gericht feedback te geven en in dialoog te blijven zijn onderdeel van deze training.

Beoogde resultaat/opbrengst/doel

Leerlingen helpen met hoe zij het leren kunnen aanpakken, maar ook hoe zij zichzelf ertoe kunnen zetten om te gaan leren is de focus. Versterken van dat wat werkt en daarbij succeservaringen uitlokken doen we in deze training door een mix van handige instrumenten en de manier waarop je communiceert met leerlingen.

Voor wie?

Mentoren/docenten die leerlingen coachen.

Hoe lang?

Vier of vijf bijeenkomsten afhankelijk van de wensen van de school.

Mogelijkheden qua vorm

Indien gewenst wordt gedurende de training een trainingsacteur ingezet om de gesprekstechnieken te oefenen en te ervaren wat wel en niet werkt bij het verkrijgen en behouden van ‘echt contact’.

Groepsgrootte

Maximaal 18 docenten. (Bij grotere groepen overleggen of er maatwerk geleverd kan worden).

Studiebelasting per deelnemer

18-22 klokuren.

Materiaal

Het gebruikte materiaal tijdens de bijeenkomsten wordt digitaal aan de deelnemers verstuurd. Werkmateriaal wordt verstrekt gedurende de bijeenkomsten. Indien relevant levert ATOA een lijst met relevante publicaties omtrent het thema.

Investering

Vier of vijf uitvoerende dagdelen. Voor elke trainingsbijeenkomst wordt een half dagdeel voorbereidingstijd in rekening gebracht. BTW is niet verschuldigd.

Ga naar boven © Copyright 2017-, ATOA. All Rights Reserved